Run Dirt Race Race PM 2023

Nedan följer information som alla deltagare till Uddevalla Run Dirt Race, 2023-05-27 måste ta del av!

Startgrupper och starttider mailas ut den 26/5, samt finns att se på vår hemsida.
Starter sker mellan kl. 12.00 och 14.00, vi släpper iväg startgrupper om ca 20 personer åt gången var femte minut.

Du som är anmälningsansvarig till din startgrupp har skyldighet att delge detta PM till dina lagmedlemmar. Följande PM finns också tillgänglig på vår hemsida.
www.rundirtrace.com

Bana och start/målområde

Länk till preliminär bana finns här.
Hitta hit


Start/målgång, nummerlappsutlämning mm sker inne på Landbadet. Banan kommer att vara utmärkt med snitslar och pilar.
Funktionärer finns längs banan och vid hinder.
Banområdet är inte avstängt för allmänheten, ta hänsyn till allmänheten. Tävlande kommer att mötas på Strandpromenaden, ett bra tillfälle för en HighFive och hejarop till era medtävlande! 

Startgrupper och starttider:
Vi mailar, lägger ut på Facebook samt på vår hemsida vilken startgrupp och starttid du har.

Samtliga startgrupper startar preliminärt mellan klockan 12.00 – 14.00. Det kommer att vara ca 20 stycken i varje startgrupp. Ni som anmält er i startgrupp Elit kommer att starta först. Startgrupperna startar med 5 minuters mellanrum.

Ni som anmält er med samma lagnamn hamnar i samma startgrupp.

Startnummer / tidtagning:
Tidigare år har vi använt oss av tidtagning med chip. I år har vi valt att avstå från det, istället fokus på rörelseglädje och att ha roligt. En fördel med detta är att ni inte måste springa i den startgrupp ni är tilldelad. Ni kan överlåta era biljetter till vänner eller bekanta och om så önskas, spring loppet två gånger. 

Ingen ersättning utgår heller inte vid sjukdom eller frånvaro.


Omklädningsrum:

Omklädningsrum finns vid startområdet – begränsade ytor!

Vi rekommenderar att du snabbt byter om till torra och varma kläder snarast efter målgång för att undvika nedkylning. Förvara ej värdesaker i omklädningsrummet, vi tar ej ansvar för dina värdesaker eller kläder. 

Efter loppet är ni förhoppningsvis väldigt leriga, önskvärt är då att ni spolar av er innan ni går in i omklädningsrummet, duschar finns utomhus! Poolerna är öppna, duscha av er innan ni hoppar i!

Toaletter:

Finns tillgängligt vid eventområdet.

Vätskestation

Vatten finns att tillgå på startområdet, ta med egen vattenflaska. Det kommer att finnas en vattenstation längst banan.

Dryck & Mat:

Efter avslutad tävling bjuder vi alla deltagare på Falafel och dryck, nummerlappen är din matbiljett. 

Transport och Parkering:

Gratis parkeringsplatser finns vid Landbadet, är det fullt där finns det också möjlighet att parkera på Gustafsberg, Bodele eller Svenskholmen. Då det kommer att vara mycket folk vid startområdet rekommenderas samåkning, buss eller tex Skärgårdsbåtarna. 

Publik

Som publik är start och målområdet ett bra ställe att vara på, men då tävlingen går längs Strandpromenaden är det också bra att se tävlingen från någon av alla badplatser. Även Svenskholmen rekommenderas. 

Barnbana
Vid start / målområde finns det en liten barnhinderbana som är gratis för alla barn att prova på. Ingen föranmälan krävs utan det är bara att komma nån gång mellan kl 12:00-14:00 och köra. 

Sjukvård

Heartbeat finns på plats under hela tävlingen. Heartbeat tillhandahåller utbildad sjukvårdspersonal. 

Hinder

Samtliga hinder är av enklare form. Det är ca 25 hinder längs vägen. Hindrena är i form av: krypa, bära, klättra och hoppa. Det krävs viss simkunnighet. 

Om man väljer att inte genomföra ett hinder, eller inte klarar av det, så skall man istället genomföra ett straff, vilket består av 10 st Burpees. En del hinder kräver att man hjälper varandra. Hjälp och stötta varandra längs tävlingen! 

Foto

Det kommer finnas professionell fotograf på området som kommer att fota, bilderna kommer senare att läggas ut på hemsida/Facebook.

Bilderna tillhör Uddevalla RDR och deltagaren samtycker till att Uddevalla RDR har rätt att använda dessa bilder. Vid instagram är det taggen #rundirtrace som gäller!

Priser / prisutdelning
Vi kommer inte att någon prisutdelningsceremoni, för oss alla lika stora vinnare! Samtliga startande får vid målgång en Falafel och dryck. Du tilldelas också en riktigt grym “Instagramvänlig” medalj!

Ta med er familj och era nära och kära!!
Ta också med egna tält! Klä ut er! Ha coola kläder! 

Se till att din startgrupp sticker ut!

Men så roligt!

Samtidigt som Run Dirt Race arrangeras, kommer det nytt för 2023 också att finnas en barnhinderbana, där barn i alla åldrar kan springa över, under och igenom hinder. Ett tiotal hinder av olika svårighetsgrad kommer att finnas på plats!

Kostar det något?
– Nej, barnen springer gratis!

Kommer det vara andra roligheter på plats?
– Såklart! Hundratals vuxna springer ju Run Dirt Race samtidigt, och som vanligt har vi utställare, musik, prova på aktiviteter och massa annat på plats!

När sker detta?
– Den 27 maj, 2023

Behöver man anmäla sig?
– Nej, det är bara att dyka upp, men om man vill anmäla sig är det bra. Formulär finns på hemsidan.

Med reservation för vissa förändringar – presenteras här årets karta!

Pandemin drabbade även oss, men nu kan vi tillsammans se fram emot Run Dirt Race 2022!
Mer information kring bana, upplägg och happenings kommer längs resans gång! Vi ses i de 28 maj!

Stort tack till alla deltagare, funktionärer och samarbetspartners, ingen nämnd igen glömd! Nu ser vi framemot 2020 och längtar tills 30 maj! Då är RunDirtRace tillbaka, ännu bättre, större och mycket starkare! Fram tills dess; träna på, kryp i lera, hoppa över bilar, bygg svåra hinder, sprid budskapet, ät tårta.

Har ni tankar, idéer, eller vill vara en del av RunDirtRace så hör av er, i början av 2020 sätter vi oss och börjar planera och sätter ramarna.

På grund av nytt tidtagningssystem behöver vi veta om ni vill springa framlänges eller baklänges.
 
Och med det önskar vi er en riktigt fin 1 april!