Run Dirt Race

Race-pm 2019

Nedan följer information som alla deltagare till Run Dirt Race, 2019-06-01 måste ta del av!

 

Startgrupper och starttider mailas ut den 27/5, samt finns att se på vår hemsida.

Du som är anmälningsansvarig till din startgrupp har skyldighet att delge detta PM till dina lagmedlemmar. Följande PM finns också tillgänglig på vår hemsida.
www.rundirtrace.com

 

Bana och start/målområde

Länk till preliminär bana finns HÄR.
Hitta hit


Start/målgång, nummerlappsutlämning mm sker vid gräsplanerna vid Landbadet. Banan kommer att vara utmärkt med snitslar och pilar.
Funktionärer finns längs banan och vid varje hinder.
Banområdet är inte avstängt för allmänheten, ta hänsyn till allmänheten. Tävlande kommer att mötas på Strandpromenaden, ett bra tillfälle för en HighFive och hejarop till era medtävlande!

 

Startgrupper och starttider:
Vi mailar, lägger ut på Facebook samt vår hemsida vilken startgrupp och starttid du har.

Samtliga startgrupper startar preliminärt mellan klockan 11.30 – 15.00. Det kommer att vara ca 25 stycken i varje startgrupp. Ni som anmält er i startgrupp Elit kommer att starta först. Startgrupperna startar med 5 minuters mellanrum.

Ni som anmält er med samma lagnamn hamnar i samma startgrupp.

 

Startnummer / tidtagning:
Nummerlappar och chip hämtas ut på startområdet på tävlingsdagen från 9.30 – 13.30
Resultat kommer att läggas ut på hemsidan senare under dagen.

 

Då vi har köpt in tidtagningssystemet kan vi från och med då detta tävlings-PM gått ut inte ändra i deltagarlistorna. Ni har tyvärr då inte möjlighet att sälja eller överlåta era startplatser, ingen ersättning utgår heller inte vid sjukdom eller frånvaro.

Chippen ska sitta på fotleden under tävlingen.
Chippen måste återlämnas efter tävlingen, annars kommer vi debitera er 100 kr.


Omklädningsrum:

Omklädningsrum finns intill startområdet.

Vi rekommenderar att du snabbt byter om till torra och varma kläder snarast efter målgång för att undvika nedkylning. Förvara ej värdesaker i omklädningsrummet, vi tar ej ansvar för dina värdesaker eller kläder. Era värdesaker kommer att kunnas lägga in på separat förvaring. Efter loppet är ni förhoppningsvis väldigt leriga, önskvärt är då att ni spolar av er innan ni går in i omklädningsrummet. Ett tips är även att ta med en plastpåse att lägga era leriga kläder i och att ta med ombyte för att kunna vara kvar på området och njuta efter ni gått i mål. Nytt för i år är även att vi kommer att ha mycket bättre vattenmöjligheter, detta innebär att ni kommer att kunna spola av er efter loppet.

 

Toaletter:

Finns tillgängligt vid eventområdet.

 

Vätskestation

Vatten finns att tillgå på startområdet, ta med egen vattenflaska. Det kommer att finnas en vattenstation längst banan.  
Vi tillhandahåller ingen övrig energi längs banan.

 

Dryck & Mat:

Efter avslutad tävling bjuder vi alla deltagare på på Falafel och dryck, nummerlappen är din matbiljett.

 

Transport och Parkering:

Gratis parkeringsplatser finns vid Bodelefälten, är det fullt där finns det också möjlighet att parkera på Gustafsberg, Bodele eller Svenskholmen. Då det kommer att vara mycket folk vid startområdet rekommenderas samåkning, buss eller tex Skärgårdsbåtarna. Det kommer även att finnas möjlighet att åka gratis buss till och från området. Mer info om detta kommer på vår Faceboook.

 

Publik

Som publik är start och målområdet ett bra ställe att vara på, men då tävlingen går längs Strandpromenaden är det också bra att se tävlingen från någon av alla badplatser. Även Svenskholmen rekommenderas. Det kan bli ont om parkeringar så har ni möjlighet, samåk, ta båten, cykla eller annat. Det kommer finnas försäljning av falafel/dryck och på startområdet.

 

Barnbana
Vid start / målområde finns det en liten barnhinderbana som är gratis för alla barn att prova på.

 

Sjukvård

Heartbeat finns på plats under hela tävlingen. Heartbeat tillhandahåller utbildad sjukvårdspersonal. Det kommer även att finnas möjlighet till gratis massage inför och efter loppet.

 

Hinder

Samtliga hinder är av enklare form. Det är ca 30 hinder längs vägen. Hindrena är i form av: krypa, bära, klättra och hoppa. Det krävs viss simkunnighet.

Om man väljer att inte genomföra ett hinder, eller inte klarar av det, så skall man istället genomföra ett straff, vilket består av 10 st Burpees. En del hinder kräver att man hjälper varandra. Hjälp och stötta varandra längs tävlingen!

 

Foto

Det kommer finnas professionell fotograf på området som kommer att fota, bilderna kommer senare att läggas ut på hemsida/Facebook. Direkt efter målgång kommer alla att bli fotograferade framför SessionMaps fotovägg. Bilderna tillhör Uddevalla RDR och deltagaren samtycker till att Uddevalla RDR har rätt att använda dessa bilder. Vid instagram är det taggen #rundirtrace som gäller!

 

Priser / prisutdelning
Vi kommer inte att någon prisutdelningsceremoni, för oss alla lika stora vinnare! Samtliga startande får vid målgång en goodiebag från Coop och SessionMap, samt som tidigare nämnt – Falafel. Du tilldelas också en riktigt grym “Instagramvänlig” medalj!

Dock kommer vi ändå att belöna de tre snabbaste i både dam och herrklass med ett pris. Vinnarna kontaktas i efterhand.

 

Elitgrupperna  har också en “tävling i tävlingen” där försten till Byggprojekts hinder vinner champagne och kontanter!

 

Ta med er familj och era nära och kära!!
Ta också med egna tält! Klä ut er! Ha coola kläder!

Se till att din startgrupp sticker ut!